دستاوردِ افزوده

زنده یاد آموزش؛ زنده باد یادگیری!

دستاوردِ افزوده

زنده یاد آموزش؛ زنده باد یادگیری!

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ .... الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

در عصر اطلاعات، بی سوادان کسانی نیستند که نمی توانند بخوانند یا بنویسند، بلکه افرادی هستند که نمی ‏توانند یاد بگیرند و بازآموزی کنند.
یادگیری مستمر، فراگیرندگانی مستقل ‏تر، تواناتر و خوداتکا می طلبد که نیازهای دانشی در فعالیت‏ هایشان را خود بشناسند، خود بیابند و خود بفهمند.

آخرین نظرات

کتاب: رابطه اطلاعات و رسانه

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۰۷:۲۳ ب.ظ

نویسنده: سید هادی رضوی خراسانی
ناشر: دانشکده اطلاعات
تعداد صفحه: 320
سال انتشار: 1396

 

مروری بر کتاب

یکی از اساسی ترین نقش های رسانه ، کارکرد رکن چهارمی آنها و خدمت به عنوان پاسدار و دیده بان منافع عمومی و ماموران تحقیقی است که تخلفات کنشگران در جامعه را افشا می کنند. به این ترتیب ، رابطه اطلاعات و رسانه ها ذاتا پر تنش است ؛ زیرا دو اصل عمده اغلب در تضاد با هم هستند ، حق عموم برای دانستن ، در برابر وظیفه حکومت برای حفظ امنیت ملت.

آشتی این دو اصل زمانی به شدت پیچیده می شود که از یک سو هم رسانه ها و هم عموم تقاضای دانستن چیستی و چرایی رخدادها را داشته باشند و از سوی دیگر سرویس های اطلاعاتی در تلاش برای حفظ اسرار حیاتی یا کتمان شکست ها ، اطلاعاتی محدود و اغلب ناقص ارائه کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی