دستاوردِ افزوده

زنده یاد آموزش؛ زنده باد یادگیری!

دستاوردِ افزوده

زنده یاد آموزش؛ زنده باد یادگیری!

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ .... الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

در عصر اطلاعات، بی سوادان کسانی نیستند که نمی توانند بخوانند یا بنویسند، بلکه افرادی هستند که نمی ‏توانند یاد بگیرند و بازآموزی کنند.
یادگیری مستمر، فراگیرندگانی مستقل ‏تر، تواناتر و خوداتکا می طلبد که نیازهای دانشی در فعالیت‏ هایشان را خود بشناسند، خود بیابند و خود بفهمند.

آخرین نظرات

کتاب : مدیریت تعارض و مذاکره

يكشنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۰، ۰۷:۵۲ ب.ظ

مؤلف:  علی رضائیان (چهره ماندگار مدیریت)

ناشر: سمت

سال چاپ: 1400 (چاپ سیزدهم)

تعارض چهره های گوناگونی دارد و برای مدیران مسئول دستیابی به هدفهای سازمانی، چالشی مستمر تلقی می‌شود. یادگیری مدیریت تعارض برای انطباق و استفاده از تغییر و تحول برای فرد، خانواده و سازمان، امری ضروری و حیاتی است. در واقع مدیریت اثربخش تعارض به مدیر کمک می‌کند که با تحولات جدید در ارتباط باشد و برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصتها، بهترین راه‌حل را بیابد. ناگفته نماند که مدیریت تعارض سعه صدر و استقامت می طلبد و در سازمانهای کاری امروزی تعارض مانند قدرت و سیاست، در سازمان نیرویی اجتناب ناپذیر است و گاهی مثبت تلقی می شود. از سوی دیگر، در اقتصاد جهانی امروز که ادغام ها، همکاری های مشترک تجاری و تشکیل ائتلاف ها میان سازمانها، خارج از مرزهای ملی به صورت نظم روز درآمده، داد و ستد با افرادی از فرهنگ های مختلف بسیار معمول گشته است. تعارض میان فرهنگی بالقوه به دلیل مفروضات متفاوت درباره چگونه اندیشیدن و عمل کردن، هم ناگهانی و هم در خور توجه است. موفقیت یا شکست داد و ستدهای میان فرهنگی، اغلب به اجتناب یا به حداقل رساندن تعارض واقعی یا ادراک شده بستگی دارد؛ از این رو آگاهی از تفاوت های فرهنگی نخستین گام مهمی است که باید برداشته شود. پس از آن تعارض میان فرهنگی را با ایجاد روابط میان فرهنگی می توان تعدیل کرد.

فهرست مطالب

بخش اول : تعارض ، چالش مستمر مدیران
   فصل اول : تعارض و انواع آن
   فصل دوم : تعارض در سطح فرد
   فصل سوم : تعارض در سطح گروهی و سازمانی
   فصل چهارم : فراگرد شکل گیری تعارض و مدیریت آن
   فصل پنجم : حل اختلاف غیررسمی و تعارض در آیینه پژوهش
بخش دوم : مذاکره
   فصل ششم : مذاکره و انواع آن
   فصل هفتم : مذاکره اثر بخش
   فصل هشتم : راهبردها و فنون مذاکره
   فصل نهم : مسائل میان فرهنگی و جنبه‌های اخلاقی مذاکره

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی