دستاوردِ افزوده

زنده یاد آموزش؛ زنده باد یادگیری!

دستاوردِ افزوده

زنده یاد آموزش؛ زنده باد یادگیری!

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ .... الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

در عصر اطلاعات، بی سوادان کسانی نیستند که نمی توانند بخوانند یا بنویسند، بلکه افرادی هستند که نمی ‏توانند یاد بگیرند و بازآموزی کنند.
یادگیری مستمر، فراگیرندگانی مستقل ‏تر، تواناتر و خوداتکا می طلبد که نیازهای دانشی در فعالیت‏ هایشان را خود بشناسند، خود بیابند و خود بفهمند.

آخرین نظرات

ویژگی های عصر دیجیتال

چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۹:۱۱ ق.ظ

.

عصر دیجیتال هفت قابلیت عمده دارد:

اولین قابلیت این عصر، قابلیت اتصال (Connectivity) است. امروز از خانه‌های متصل صحبت می‌کنیم، خانه‌هایی متصل به صاحبان آن، که می‌توان با استفاده از اپلیکیشن و از راه دور انرژی، روشنایی، امنیت و بحران‌های خانه را مدیریت کنند. امروز همه چیز با کمک اینترنت اشیا می‌توانند به یکدیگر متصل باشند، چون همه اشیا به لطف این فناوری دارای قابلیت دریافت و ارسال اطلاعات شده‌اند.

قابلیت دوم عصر حاضر، تعامل (Interaction) است. امروز این تعامل باید به‌صورت بلادرنگ (Real-time) وجود داشته باشد. برای مثال جهت استفاده از خدمات پلیس یا آمبولانس، مکان فردی که تماس گرفته است باید به‌صورت بلادرنگ برای آن‌ها نمایش داده شود.

قابلیت سوم این عصر، تحرک (Mobility) است. این قابلیت در مورد تلفن همراه صادق است. برای مثال اپلیکیشن‌های آموزشی که یادگیری در هر مکان و هر زمان را امکان‌پذیر کرده‌اند. همچنین دفاتر کاری که از طریق موبایل می‌توان به کارتابل‌ها دسترسی داشت و استفاده از تاکسی سرویس‌های آنلاین که به راحتی از طریق تلفن همراه در دسترس هستند، از جمله این موارد می‌باشند.

قابلیت چهارم عصر دیجیتال، تحلیل‌گری (Analytics) است. تحلیل‌گری داده در بخش‌های مختلف کسب‌وکار می‌تواند اثربخش باشد. برای مثال تحلیل نظرات مشتریان در شبکه‌های اجتماعی که امکان ارائه خدمات بهتر را ممکن می‌سازد.

قابلیت بعدی این عصر، به‌روزرسانی (Updating) است. این قابلیت می‌تواند برای دستگاه‌های مختلفی که سیستم‌عامل دارند از جمله یخچال، تلفن‌همراه، خودرو و غیره از راه دور وجود داشته باشد. این موضوع برای اتومبیل‌های متصل و خودران اهمیت زیادی دارد.

قابلیت ششم عصر دیجیتال، توصیه‌گری (Recommending) است. اپلیکیشن‌های مسیریابی مانند بلد، اپلیکیشن‌های خرده‌فروشی مانند دیجی‌کالا و یا اپلیکیشن‌های مقایسه قیمت محصولات مانند ترب، با به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند، بهترین پیشنهادات‌ را به شما ارائه می‌کنند.

قابلیت آخر این عصر، افزودن (Augmenting) است. این قابلیت یک ویژگی را به دنیای واقعی شما اضافه می‌کند. فرض کنید از فروشگاهی پرده‌ای را انتخاب می‌کنید و در اپلیکیشن یا سایت آن فروشگاه، گوشی موبایلتان را روبه پنجره‌ می‌گیرید و در داخل عکس، صحنه واقعی خانه‌تان را می‌بینید که آن پرده به آن اضافه شده است.

همه این‌ها ویژگی‌های عصر دیجیتال هستند و برای سنجش خودمان  در راستای میزان دیجیتالی‌شدن، می‌توانیم ببینیم از چه تعدادی از این ویژگی‌ها و تا چه حد برخوردار هستیم. عصر دیجیتال این روزها به اوج خود رسیده است.

 

متن کامل را در مأخذ ببینید.

نظرات  (۱)

۲۹ آذر ۰۰ ، ۱۹:۲۹ فروش کوره تولید زغال

وبلاگ پر محتوا و بسیار عالی است. امیدوارم همیشه موفق باشید و مطالب بیشتری به اشتراک بذارید. از دست اندکاران و کسانی که زحمت میکشند بسیار سپاسگزارم.

پاسخ:
از توجه، ابراز نظر و همراهی شما، متشکریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی