دستاوردِ افزوده

زنده یاد آموزش؛ زنده باد یادگیری!

دستاوردِ افزوده

زنده یاد آموزش؛ زنده باد یادگیری!

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ .... الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

در عصر اطلاعات، بی سوادان کسانی نیستند که نمی توانند بخوانند یا بنویسند، بلکه افرادی هستند که نمی ‏توانند یاد بگیرند و بازآموزی کنند.
یادگیری مستمر، فراگیرندگانی مستقل ‏تر، تواناتر و خوداتکا می طلبد که نیازهای دانشی در فعالیت‏ هایشان را خود بشناسند، خود بیابند و خود بفهمند.

آخرین نظرات

نقش روابط عمومی در سازمان

شنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۰۴ ق.ظ

روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش‌های حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراریِ ارتباطاتِ مؤثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آن در ارتباط‌اند انجام می‌دهد. روابط عمومی، روبه‌رو شدنِ یک سازمان یا مؤسسه با مخاطبانش را از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری است که به منافع مشترک آن‌ها مربوط است. 

روابط عمومی، هنری مدیریتی است لذا بیشترین ارتباط روابط عمومی با مدیریت های ارشد سازمان است. حضور پیوسته و چند وجهی در سازمان و محیط پیرامونی برای آگاهی یافتن و دقّت در ارایه اطلاعات به صورت درست و بدون ابهام، به گونه ای که پاسخگوی سؤالات و نیازهای اطلاعاتی مخاطبان درون و ببرون سازمانی باشد، اصلیترین وظیفه و مهمترین فرصت روابط عمومی است؛ 

علاوه بر این مدیریت سازمان برای هدایت ،هماهنگی و رهبری سازمانی، نیازمند روابط عمومی کارآمد است. چرا که روابط عمومی باید با تجزیه و تحلیل نظرات و اقدامات مدیریت از یکسو و  تجزیه و تحلیل نظرات و کنش های کارکنان از سوی دیگر، همسویی و هماهنگی لازم در علایق و منافع فراگیر سازمان و مدیریت و کارکنان را بهبود بخشد.

 کارکردهای روابط عمومی

کارکرد درون سازمانی: بیشتر حول محور نیروهای درون سازمان می چرخد و روابط عمومی می تواند تعامل را در جامعه مخاطب خود تقویت نماید. اطلاع رسانی درست از خط مشی،چشم انداز و ماموریت سازمان و ارتقای فرهنگ سازمانی برای دستیابی به اهداف کلان در این راستاست.
کارکرد برون سازمانی: در حوزه خارج از سازمان، روابط عمومی به دنبال برقراری ارتباط درست و موثر با جامعه مخاطبان خود  است و تلاش می نماید با بهره گیری از تکنولوژی های نوین ارتباطی و منابع مالی و حمایت های مدیریت ارشد، اموری مانند مدیریت افکار عمومی، اطلاع رسانی و بیان خدمات و دستاوردها،پاسخگویی به پرسشها ، ارتباط با شرکای سازمانی و امثال اینها، سازمان را در جهت تحقق اهداف یاری کند.
کارکرد راهبردی: روابط عمومی با شناسایی نقاط ضعف و قوت،فرصت ها و تهدیدها ، با استفاده از نیروهای متخصص،ابزارهای ارتباطی و تحلیل داده ها و ارایه گزارشات تحلیلی، نقش کلیدی خود را در تصمیم سازی و تصمیم گیری سازمان برای رسیدن به انسجام و مزیت سازمانی ایفا می کند.

لذا با توجه به اینکه هسته مرکزی وظایف روابط عمومی ها، اطلاع رسانی می باشد، شرط انجام درست این وظیفه، شناخت رسانه، انواع آن و قابلیت های هر رسانه، قدرت درک نحوه کارکرد رسانه ها و معنی سازی در آنها، دسترسی، تجزیه وتحلیل، ارزیابی نقادانه محتوای رسانه ای و به طورکلی داشتن سواد رسانه ای در سطح بالاست.

معیارهای مدیر روابط عمومی

  • توان برنامه ریزی
  • توان مدیریتی
  • حرفه ای گرایی 
  • مردمداری
  • آموزش کارکنان
  • مشارکت پذیری
  • رویکرد سیستمی
  • مسئولیت اجتماعی
  • پاسخگویی
  • ارتباط گستری
  • یکپارچه سازی
  • مدیریت اعتبار
  • ارزشیابی مستمر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی